Liga za duševné zdravie SR

Úplné dýchanie. Dýchanie bránicou.

Sedíte pohodlne s chodidlami na podlahe. Uvoľnili ste napätie v tele, teraz iba dýchajte. Všetok dych prechádza nosnými dierkami pomaly a pokojne.
Sprevádzame svoj nádych akoby vnútorným zrakom a z hrude, kde zvyčajne končí, ho posunieme do brucha. Sledujeme ako sa brucho vypučí. Môžeme si položiť naň dlaň. 
Nech sa vzduch dostane tlačený bránicou do hrude a do hlavy.
Počítame do štyroch, alebo koľko nám je potrebné na nádych a potom pomaly vydychujeme všetok vzduch…
Opakujte. Trikrát.
Druhú ruku môžete mať na hrudi a sledovať, že hruď sa pri dýchaní nezdvíha, až nakoniec pri výdychu.

Keď dlhodobo dýchame iba do hrude, postupne máme nedostatok vzduchu. A trpíme vlastne kyslíkovou podvýživou, únavou, nedostatkom energie, preto Úplný dych sa odporúča cvičiť aj mimo meditácií.
Keď urobíte tri hlboké nádychy a výdychy, dýchajte normálne.